LI KHÖDA

florianTeman2 tc….disini kita bisa ngobrol dengan bahasa Nias, terutama yang punya rahasia hehehe…..walau saya kurang bahkan tidak pandai namun ada keinginan belajar walau satu persatu…..bukankah tetesan air lama2 bisa memenuhi ember…..yuuk jangan malu malu ah……ta bahe manö….dengan syarat bila ada kesalahan harap yang pandai membetulkannya ok ?…………..Selamat mencoba….!penutup

74 Komentar (+add yours?)

  1. Mardin M
    Apr 09, 2009 @ 10:38:39

    Ya’ahowu fefu…

    Da’a nahia sisökhi sibai soguna khöda bawanutunö li niha…
    Ba ma’andrö göi saohagölö sibai moroi khö Ina Christian Wacker meno itehegö ginötö nia ba wangaazökhi nahia daa khöda…

    Ba tabe’e ginötö khö dalifusöma Ina Theo moroi ba Medan enaö tola ibe’e zi sambua fehede nia ba da’a… He……he……..

    Ma zui moroi khö ka’a ma Kristin… ma so zitola öturagö khöda gane… he…6x

  2. Lena Lase
    Apr 09, 2009 @ 12:18:23

    Hewisa Mardin membedakö apakah itu Li Teluk Dalam atau Li Gunusitoli ? Na u’be Li Telda ö’ila ösa geluahania ba ? kadang2 u faruka manö mae gado gado hahaha

    Omuso dödögu na Fr.Frans i’faguru ya’aga li Telda ba yaugö Mardin ö faguru ya’aga li gunusitoli…….tola ba?
    hahaha….böi aila bale…………..Ama Kristof mötö zi pantau2 ita fefu hahaha….si mane lö Ama ?

    Ya’ahowu

  3. kristin kouters Haria
    Apr 09, 2009 @ 12:42:32

    simane mano ha,a gumoturago khou falona mowoho mardin
    ve,era2 li niha raya yaiya teluk dalam………………………………………………
    mardin terusko mano li niha yo”u …bahasa nias utara,batolagoi ufarukainimetola abokha hogo mardin………………………………………………………..boro notora si ai ia khoda lena………………lonasa iombakhao khoda hadia nilau nia meno………….memborota………………………………………meno tumbu mbulu ba mbewenia………………….tabalo-baloi mano .
    yaugo goi lena o,bazebazeowa…………..marase ita.lo

    P.S miotutarago khoguhewisa wanura O yang ada titik dua diatasnya.

  4. Mardin M
    Apr 09, 2009 @ 12:44:16

    Na li teluk dalam ambö u’ila, tapi kalau Lena yang ngomong saya ngerti apalagi kalo gado2 ha..ha..
    Nggak apa2 Len… Saya bisa bantu kamu utk li niha gunusitoli…

  5. Mardin M
    Apr 09, 2009 @ 12:55:41

    Ha..ha..ha…
    Matedo waigi-igi wombaso ni sura Ka’ada Kristin hö yawa…. Itugu owöhö niha sowöhö wo mbaso hö… lö na hadöi nibiniögu khöu ka’a.. hewaisa manö meno yao ba zikola.. Ha..ha…3x
    Lena… Tolong bantu ka’a da Kristin gimana caranya tulis “ö” ya… Soalnya dari kemarin dia merengek2 minta di ajarin tuh… Ha..3x

  6. kristin kouters Haria
    Apr 09, 2009 @ 13:13:10

    Hadia mano ndaugo…………………….mardin oya mano khou mbini mbini sita…………………oroma mano khogu…………..lo salania……………boroda o…………….faluamano ia…………………famaila………………ba ebolododoma……………zui
    nosi gera-eramo……………borodao meno sa e…………………..hafabali faiki-ikida mano…………………ba omusododoma boro wamondondongo yaugo.
    Lo baga khou kawa……………..lena no ibe e khou wanura li nono niha……………hana o fake nasa merengek2…………hadia ba………hewisa wanura dao…………………………yawa.

  7. Mardin M
    Apr 09, 2009 @ 13:26:37

    Hua..ha..ha….. Sinduhu2 mate ndaodo waigi-igi wo mbaso ni sura ka’agu kristin….
    Sinduhu lö hadöi ni biniögu khömi waö-waögu me sikola ndaodo maökhö no ba Xave.. He wa’ae lö na ni turagö gu gana.. hiza i moa sa u turagö khömi ba emailgu…he..he.. {maaf sambil belajar li niha teluk dalam}

    K’Kris… dari pada repot2 belajar utk tulis “Ö” mending kakak copy aja huruf nya… lalu kakak tinggal paste aja kapan mau pakai.. khan gampang… Ok?!

  8. Lena Lase
    Apr 09, 2009 @ 16:16:55

    K’Kris saya sudah pernah kasih code cara mengetik Ö pada Savar karna dia tanya, tapi saya tidak tau apakah dia sudah coba, saya tidak tau dimana code itu sekarang, nanti saya coba cari lagi ya….tapi paling enak seperti yang Mardin bilang di copy paste dan kalo tidak mau report lebih baik kk ganti KEYBOARD ( Tastatur Jerman) yang pasti ada hurüf Ö karna mereka sendiri pakai huruf itu………….ok deh…pikir dulu mana yang lebih simpel, tapi orang jerman kadang mengganti Ö menjadi OE…..juga bisa lah…..

  9. Mardin M
    Apr 11, 2009 @ 13:53:13

    Ya’ahowu Len…
    Ternyata Amada Ama Kristov daö zo bayagö idanö {baptis} ga’ada Kristin.. luar biasa ya… Hhulno ide-ide gulidanö da’a!!

    Ga’ada Kristin no tola isura hurufo “ö” sae…
    he…6x

    Ya’ahowu fefu..

  10. kristin kouters Haria
    Apr 11, 2009 @ 16:44:16

    Lena aku sih udah dapat ö nya………tapi keyboard ku amburadul,kalo aku ketik y aku ke z dan sebaliknya sekarang alfabetnya skrng ada jerman dubble s berarti ß iya ngga…….tapi ngga apa………..saya bisa tukar lagi nanti.
    Gimana Len bahasa nias udah mengerti banyak.
    sebetulnya cerita aku ama mardin lucu sekali deh kalo ngerti……………mungkin Mardin boleh terjemahin ke lena………..tapi pake bahasa nias lebih lucu lagi ………..
    udalah………….lena kamu ketawa2 aja seperti kami……………toch sebelumnya ketawa2 membaca bahasa nias walaupun ngga tau artinya.

    Hewisa Mardin………………….hana ö sambung bada,a ,tenga khö
    ama Kristof…………..Yaia wö Yaiya zi bayagö idanö ndao,do.
    aefa daö no mangowalu ia khö nono niha lahewa……………daö zui sita……………..ba böi maiki ndaugö……………..börö tenga haya ugö zi so sita………….fefu niha………………………….tola tarasoi da,ö..sita……….sita……………balöhana2 zui………………….wa,auri faoma mangowalu…………..itu pilihan masing2……………..u haragoi da,ö……………hewisa menurutmö
    da,ö kawa……………………………………………………………………..
    kemarin aku coba bel ,tapi lö hadöoi yaugö…………..hana hejo möi ndaugö……………………….selamat Paskah………………………
    salam untuk anak dan Paula.

    Ps………….coba lena ngerti ya………..Mardin………………betapa lucunya……………lagi.

  11. klaussturm
    Apr 11, 2009 @ 18:03:01

    @ Kristin

    Sindruhu-ndruhu omuso dödöda fefu, me no osöndra hurufo “ö” ba tastatur PC-mö…..
    Hadia manö arti li niha khöda, na lö hadöi hurufo “ö”…. ? Dödö tobali Dodo, bunyinya hulö bodoh…. “Saohagolo”

    Ba hiza’i: Saohagölö göi, me no tola terlenkapkan kamus khögu: fa’omasi no tobali “sita”….. wa’omasido… “sita” yaia da’ö fa’omasi si tola nirasoi…sabölö!

    Salam kangen
    A. K.

  12. kristin kouters Haria
    Apr 11, 2009 @ 21:01:22

    untuk ama Kristof
    saya pikir Fa,omasi dengan sita beda,Faomasi adalah saya suka atau sebaliknya dengan serius tapi sita bahasa gunung sitoli daö ,kebanyakan yang tidak serius…………..biasanya cinta remaja atau puber…………………………betulkah itu Mardin………..börö yaugö niha nias utara………………………hana atulö niwaö ama Kristof daö.
    Awena urongo göi faomasi si tola nirasoi…………sabölö………….hahahahahah mungkin atulö khö ama Kristof daö……………..khöu coco daö mardin,börö meoya sitamö meno……………………..yaiya wö ama Kristof……mardin daö……………oya sita nia meno………..balönasa iombakhaö………..marase darua ndra,aga Lena…………..webaseö.Noasa iombakhaö khöma bahamatonga..
    lönasa sawai.

    Dag……………………

  13. Mardin M
    Apr 12, 2009 @ 02:06:30

    Sangondrasi ga’agu Kristin…
    Lö manö aefa-aefa badödöu waö-waö sita gu… ha..ha…3x

    sindruhu nia kata Faomasi-lah yang betul tentang arti kata Cinta, kata Sita dlm bahasa nias utara {gunsit} hanya penyamaran kata Cinta aja, dan orang kita Nias lebih enjoy mengatakan Sita yang berasal dari kata CINTA, akan tetapi pengertian sebenarnya ya Faomasi tadi, bahkan dulu sering orang Nias mengatakan “Masi-masi” utk ditujukan kepada sesuatu yang kita cintai…
    Saya rasa Lena mengerti koq apa yang kita tulis dlm bahasa Nias, karena Lena sudah ada dasarnya… akan tetapi dlm mengucapkannya yang mungkin masih ragu, iya kan Len..?

    Ok.. Sekian dulu dari saya..

    Salam Paskah…

  14. Mardin M
    Apr 12, 2009 @ 02:58:14

    Oh iya saya lupa… ternyata kemarin K’Kriz hub saya ya… bologö dödöu khögu börö no’u “silent” hpgu… biasa lagi fasita ndaodo… ha..ha.. maksudnya saya lagi istirahat dirmh… saya juga tdk tahu kalo kakak yang hub.. soalnya yang keluar nomor selular indonesia… nggak spt lena klu hub sy yang keluar langsung nomor lena…

    Hawisa suasana Paskah ba Eropa? bada’a rami sibai… awena aefa ndaaga Kebaktian Fajar yadaa..

  15. Lena Lase
    Apr 12, 2009 @ 13:43:12

    OH …Ama Kristof semangat juga bicara masalah Cinta hehehe, ayooo Ama……biar awet muda kita semua disini kalau tertawa bersama teman2….hahaha…..ma’af Ama…bila saya kurang sopan…..nur spass !

    K’Kris…kasihan Mardin kalo dipaksa gitu untuk bercerita secara mendetail hahaha…..mungkin dia lebih terbuka kalo lewat email….jadi agak dia rahasiakan…..begitukah Mardin……
    walau saya tidak bisa mengomentari tulisan Nias kalian namun disini saya juga aege ge manö…pokoknya geli deh…….

    Mardin, kamu betul sekali……saya mengerti 90 % apa yang kalian bicarakan diatas, dan susah buat saya untuk menulis dan mengucapkannya apalagi bila bicara pasti terbawa logat jawa , maklum gedenya disana hehe…….jadi tetap saja kalian tulis dgn bhs Nias supaya perbendaharaan kata saya bertambah…..gpp kan teman2……

    Kok Pujangga Cinta kita belum nongol ya….si jago berbahasa Teluk Dalam……
    Siapa lagi disini yang jago berbahasa Nias……jangan takut ah…atau takut kali ya jadi rame karna ada kebakaran jenggot hahahaha…..

    Ya’ahowu

  16. kristin kouters Haria
    Apr 15, 2009 @ 16:13:19

    Yaia mano kho lena………………wo mardin, ahono-hono mano iya ibalo-baloi mano bawa bewe-bewesada andro,balohana -hana goi………hana Mardin teai sae usofu masi-masi mo meno,boro iyada,no sae orasoi sita sabolo………………………………
    Hana oila zui masi-masi ,lo pernah urongo da,o mardin.
    li dao li nias utara…………sindruhu siaiko ba.

    He Mardin ta andro saohagolo boro 90 % i ila li khoda ga lena.
    ba ahono dododa wanura li khoda…………….uwalinga maiki -iki mano ia balo iila arti nisurada.

    Naomasi ndaugo kontak kho ama kristof so email nia ba http://www.klaustrum………………no ufaigi sae…………….no urongo sae group dao…………..baga zui ………….lagu nias baga siaiko
    wamondondongo…………………

    Handege da,a ua

  17. Yason LasE
    Apr 17, 2009 @ 07:13:55

    “ya’ahowu”
    waduh,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,waomasigu menao,,,,,,,,,,,,,,,,naso langsung
    kamus Bahasa Nias ,enao yaita soroi badano niha losa’ae tokea
    gulida……………………..hegoi ndaono sino egebua-bua badano
    sarou alio laila natafaguru’o ira.

    S a o h a g o l o…………………….

  18. Mardin Mendröfa
    Apr 17, 2009 @ 23:36:25

    Ya’ahowu fefu………!?@

    K’kris….. bologö dödöu khögu me awena zui falucha ita ba istana ga Lena da’a…
    Fefu ceritamö hasambalö u’ikuti tafi abölö baga na ubalas ba da’a manö “sambil berbahasa Nias” enaö böi olifu ita Li Niha ni’omasiöda…
    mudah2an lö abao dödöu khögu me lömutemagu telp moroi khömö me hauga hari silalö, tenga u’o dödögö… hiza’i agak sibuk ndaodo maifu…
    Böi ofönu khö nakhiu da’a….he..

    To. Lena…
    Yanti dimana ya… koq nggak nongol2 lagi ya…
    Semoga sehat selalu ya…

    Salam utk semua…

    SM

  19. KLaus Sturm
    Apr 18, 2009 @ 13:58:11

    Ma’owai fefu – ba kali da’a teristimewa si berstatus “Bulu lehu”- ( “si no fabali ba ndraha, si no faröi ba ngafu”) hulö talifusöda Lena ba Kristin ba……….. fefu iraono Nias si so ba rato gofu hezo so ira ba gulidanö…. Ya’ahowu!
    Khömi fefu ma posting ba Youtube lagu “Bulu lehu” ena’ö terara dödöda ma’ifu, na asöndru dödöda ba danö niha…. http://www.youtube.com/watch?v=sEaLqIsCCp4&feature=channel_page

    Selamat mendengar…. ofeta falukha ita ba gahe mbanua….

    A.K.

    Nb. Ma’af kwalitet rekaman dari tempo doeloe ….

  20. Mardin Mendröfa
    Apr 18, 2009 @ 16:28:31

    Sangondrasi Satuama A. Kristov…

    Saohagölö sibai zinunö fondrara dödö sino öbe’e, sindruhu terara dödöda ba wamondrongo yaia…

    Ya’ahowu fefu..

  21. kristin kouters Haria
    Apr 19, 2009 @ 08:32:48

    he………………Mardin………………baga siai lagu da o ,terutama
    syair nia.baga siai kata2 nia………….hana ama kristof zi karang
    da o,lalu naomasi ndaugo fa gitar Mardin……………..so fu mano
    kho nama kristof………………..iwao inagu onekhe siai ia fagitar…………………………………da o zui hobby nalo sala do.
    Bulu lehu hadia da o Mardin…….mungkin bulu geu artinya daun kayu,juga ba ngafu apakah itu di hutan.
    vaoya mano li niha ndra silona taila,agavokho delauda.
    haya mano geluaha lehu faoma ngafu…………..oturago khoma
    he…………….mardin………………….boro yaugo na onekhe ndraugo moroi khogu………….o rono wa……………..bela.
    saohagolo goi e………….. kawa.
    Lena ………………faguru osa ndraugo he kho mardin…….. u be goi li niha talu dala khonia osa Lena,fa onekhe osa ya li niha raya……….tola mato aege-ege ita.

    uowai mano fefu.

  22. KLaus Sturm
    Apr 19, 2009 @ 18:30:12

    @ Mardin M.
    Fao si’ai dödögu, na öbe khöda terjemahania zinunö “Bulu lehu” si syah dan tepat ba mbahasa Indonesia….memang ya’odo u’ila geluahania, tetapi lö u’ila ube’e terjemahan si tepat… fa’alumana bahasa khögu….

    @ Kristin K.
    tenga ya’odo sokarang lagu da’ana…. marongo lagu da’ö ginötö me no ba kampung Lölözimali – raya moroi ba mbanua Afulu – samösa onomatua sodadao tanö owi ba kakilima nomonia, ibözi keroncongnia ba manunö ia …. ma sofu sayir lagu ba mabe ba mbuku zinunö “Simaenaria” … kemungkinan lagu da’ö no ara la’ila ba mbanua si sa…..
    ma’owai ami fefu
    A.K.
    Nb: … ya’odo no ara lö u’pegang gitar sa’ae….

  23. Mardin Mendröfa
    Apr 19, 2009 @ 23:16:57

    Bulu Lehu artinya Daun dari batang pohon karet, Sino fabali ba ndraha, sino faröi ba ngafu diartikan telah berpisah dari dahannya dan telah meninggalkan kelompoknya….

    Kak Kriz…. omasido mena’ö na darua ami lena zo anunöisi sinunö da’a ba yaodo zo bözi gitar…
    Betapa asyiknya ya sambil minum bir lagi…. He..3x

    Salam

    SM

  24. kristin kouters Haria
    Apr 20, 2009 @ 15:17:29

    Mardin hulo…..ba you tube da o..ba bulu lehu………….tola mano fa keroncong ndaugo………..wa omuso dodo inada lawe galena …………..Hana lo isapa ita mardin…………lo hadoi
    mbao dodo nia kho u ba……………………..ba lau manuno mano ita khonia dania…………aine-aine manari-nari,aine fatahi-tahi,aine boi toroi furi………………aine……………………aine……….
    wondondongo dao…………lawe Lena terhibur ndaugo musik da,o……….. terkenal lagu itu di nias,juga saya ulang2 dengarnya.bagus sekali mardin……………………apakah kalian dengar juga…………..hanya fatahi-tahi itu………..senggol2an ya mardin.

    Jadi kita berterima kasih untuk ama kristof bisa menghibur hati kita untuk orang dulu dan juga sekarang.

    Apa khabar a/i Kristof ………..semoga baik ya…………………

  25. Lena Lase
    Apr 21, 2009 @ 09:03:45

    Ya’ahowu Ama Kristof,
    Saohagölö lagu2nya ….sudah saya posting juga di koleksi Youtubenya Ama Kristof…..senang mendengarnya walau tidak semua saya mengerti……

    Ya’ahowu Mardin….
    Lau bale ga manunö darua ya’aga K’kris…ba yauge Mardin, Savar, Fr.Frans zi fagitar hehehe….pasti penonton lari semua mendengar suara kami hahahaha

    Ya’ahowu K’Kris…..
    Hana mbao dödögu khe nia ba ?….macam2 saja…..ya’ami manunö ba ya’o wondondongö manö….siap ba ? sara….dua…telu…..ae ……siapkan dulu birnya Mardin K’Kris hehehe….jangan mabok Ama Steven ya……..hehe

  26. KLaus Sturm
    Apr 21, 2009 @ 13:51:22

    Ya’ahowu Lena….

    Hadia duria…. matötöna sökhi ba sehat manö… Saohagölö atas kommentar di Youtube…
    ….supaya lebih jelas isi lagu “Sogai Gitö” … inilah link yg mungkin berguna: http://niasonline.net/2007/02/27/sogai-gito/
    Terjemahan lagu “Bulu lehu kami akan diusahakan…. Baloi ma Base’e ma’efu… wir arbeiten daran….

    A.K.

  27. KLaus Sturm
    Apr 25, 2009 @ 13:17:18

    @ Lena, Kristin, Mardin….

    me hauga bongi u’andrö khö dalifusöda Edward Halawa (Ama Yohan) si so ba Adelaide / Australia, ena’ö ibe’e khöda terjemahan lagu “Bulu lehu” (Daun kering) mena’ö, ba hiza no ifa’ema khöda teks lagu da’ö ba bahasa Indonesia. Ba molo’ö gera-eragu, no tola terasa ma’efu puisi lagu da’ö pun dalam bahasa Indonesia… (Faigi Info ba http://www.youtube.com/watch?v=sEaLqIsCCp4&feature=channel_page )
    Ta’andrö saohagölö manö khö Nama Yohan ba danö saröu…

    U’owai ami fefu

    A.K.

  28. Lena Lase
    Apr 26, 2009 @ 19:39:57

    Selamat malam,
    Ya’ahowu Ama Kristof

    Terima kasih atas info terjemahannya, terlebih pada Sdr.Edward Halawa yang bersedia memberi waktu untuk menterjemahkannya, sekarang saya juga yang lainnya bisa mengerti arti dari lagu Bulu Lehu itu……

    Saohagölö
    U’owai ami fefu
    Lena Lase

  29. Mardin Mendröfa
    Apr 27, 2009 @ 21:29:26

    Len… koq susah banget ya kasih koment di “tegur sapa”…?
    Apanya ya membuat sy kecewa len…?? kami tahu koq klu kamu sangat baik ama kami semua…. iya khan d’esther…?? He..3x
    kalo masalah cokelat… gampang, kebetulan pertengahan mei nanti kita ke KL, disana sy tahu toko Cokelat yang terkenal dan komplit… dulu sy pernah kesana… Pasti dech dibagiin buat d’estha… he..3x

    Lena… Selamat Ultah ya….!?!?
    Semoga panjang umur… Sehat selalu en tambah sukses ya….!!

  30. kristin kouters Haria
    Apr 28, 2009 @ 09:05:17

    apanya sih yang susah…………heran aku len……….dihari ulang tahunmu Len pake susah…………susah…….pake gagal2an lagi………….pura2 ngga kenal ajalah………….ama kita2…………….atau lena tukar nama……….ah pusing.
    Pokoknya kado untuk lena yang berulang tahun hari ini……….Mardin masuk ke TEGUR SAPA. Gimana akkord.

    Boi atau ndaugo kho Lena…………..boro yaia niha sisokhi
    moroi bagotalu ono alawe.yaia iadaa bawa watumbu nia.
    he…………………..bela………………………boi olifundraugo
    wanura si sokhi ba tegur sapa.

    yaahowu Mardin

  31. Mardin Mendröfa
    Apr 28, 2009 @ 13:57:30

    Ha…ha….ha….
    Kak Kris ada2 aja nich… Setiap aku jawab koment kalian di Tegur sapa selalu mental lagi lho… mungkin memorinya terlalu besar ya…

  32. kristin kouters Haria
    Apr 28, 2009 @ 14:48:35

    hahahahahhaah…………….hihihihihihi………………hahahaha
    aku sih netral………………Kok mentalnya membleh……….mental tahu beneran.
    Memori yang mana lagi ……..kita kan udah lupa…………..
    Oh iya Mardin……………..masih ada 3 …………..kok memoriku membleh juga………………hahahahahaaha
    udahlah dibuanglah jauh-jauh memori itu…………..ngapain sih………….dikenang2 lagi…………ini ulang tahunnya Lena LHO………….ngga taunya belum habis ini si Mardin.
    yuk Len…………….kita habisin itu si Mardin………………
    aduh………………………….memorimu itu disimpan2……………..

    Hadia mano ndraugo daa…………..memorimo dao tibo sisa
    balaowomaru………….atau ba sungai nou………………………….

    uowai ami fefu

  33. kristin kouters Haria
    Apr 29, 2009 @ 14:56:41

    Yaahowu ama kristof
    Hadia duria sisa ba germani,urongo ba televisi so flu babi
    no irugi ba jerman wokho da o.
    Tenga ba mbanuami ama kristof irugi ba………………a ,tau ita.

    saohagolo
    maowai mano ami
    kristin

  34. KLaus Sturm
    Apr 29, 2009 @ 17:48:26

    He Kristin,

    saohagölö …..alai manö ita ba danö Geremani…… fefu ngawalö si so ba gulidanö ba no larugi ita ba da’a…..
    Ahka töra onekhe niha belanda….. böi la fa’uma bawira…..:)!!?

    Hewisa na wökhö flu bawi irugi ba danö niha!!! Lö bawi ba lö wangowalu sa ae…. Alai banuada si sa…

    Tetapi secara serius uwa’ö: böi atau ita terlalu …. flu da’ö hulö flu tanöbö’ö göi, salua sero döfi ba Eropa …..no la pompa manö persoalan da’ö ira media ba TV….. keep cool …

    u’owai manö ndra’ugö

    A.K.

  35. KLaus Sturm
    Apr 29, 2009 @ 18:07:08

    Hallo Lena,

    lupa saya mengasitau – sudah saya posting beberapa lagu lagi di Youtube dan satu spesial utk ngawalö “babysitting” ba danö niha ….. lagu ” Bute – Gasagore”…. tetapi suara baby Mado Zebua dan umurnya waktu dulu sudah 23 tahun…

    Lieben Gruss

    A.K.

  36. kristin kouters Haria
    Apr 29, 2009 @ 19:35:57

    Hahahahahahahah………..amagu ama kristof…………….
    maiki-iki ndraodo………..wo mbaso nisura mo da,o yawa.
    He ama seruis ndraodo manofu……………ba lo sala nia
    boro me tarongo-rongo mano………..dao ataudo…………..
    dua fakhe sino lumalo,so wokho flu burung ,ba iyada,a
    so flu bawi………….lo taila ndrofi fonada mungkin flu kucing atau flu keledai…………..yaia…………laebua-bua, ko
    siai persoalan dao………………………………………………..

    Lau ama uwao khora dania……………bawi niha balanda
    boi la fa,uma kho bawi niha jerman………………hahahaha
    batola……………fagogohe danga hulo bawi nias…………hahaa……………he…………ama maiki-iki nasa ndraodo.

    Mardin…………………..hewisa nisura amada ama Kristof dao.
    Bahas ua khoda…………………………………………..

    Lau ama……….saohagolo
    Selamat malam

  37. Mardin M
    Apr 30, 2009 @ 11:40:00

    Ira talifusö fefu…… sindruhu niwa’ö satuada ama Kristov wa böi ata’u ita fefu daö sino alua ba gulidanö andre…. hiza’i faduhu dödöda wa so Zo’aya nawöda ero maökhö ba wekolida irege tola Italu i’ö khöda fefu da’ö Sokhö Ya’ita…

    Kak Kris….. hawisa wanguma’ömö khöra ena’ö böi la fa’uma ira mbawi balanda faoma bawi geremani…?????

  38. klaussturm
    Apr 30, 2009 @ 19:18:24

    @ fefu banuada ba blog LL tc,

    Warning!

    Boi ta’uma bawi gofu hezo so!

    Na mu’ila wa bawi faoma la fa’uma ira – terus melapor ba hansip setempat!

    Selama flu babi masih menular böi ta lau PC (peluk cium) ba Blog khöda irege lö berbahaya sa ae.

    Ya’ahowu

  39. klaussturm
    Apr 30, 2009 @ 20:00:46

    Selamat malam Lena,

    saohagölö atas komentar2 di Youtube.

    Memang inti lagu Butet dalam bahasa Tapanuli serius sekali – begitu saya telah membaca di komentar2 lain.
    Tetapi dalam lagu “Bute-Gasa gore” Sdr. Gadi’u Zebua i’o’aya ma’efu ndra ama ndraono ba danö niha na terbeban khöra “babysitting” …. ganti susu ibu dijanjikan “gasa gore” ba “bözi-bözi”- ma’iki banuada ma’afefu me la tonton show da’ö me luo no…. karena itu sebelum ending vid tsb saya berikan satu foto dari ibu yg ketawa …

    Zum 1. Mai salam kangen ke Hannover

    A.K.

    nb. Arti dari nama “Ama Gadi’a” saya kurang tahu…sorry.
    Mungkin tlfs. Mardin bisa tolong mengenai isi lagu itu?

  40. Lena Lase
    Mei 04, 2009 @ 18:14:01

    Selamat Malam
    Ya’ahowu Amagu Ama Kristof,

    Apa maksudnya Boi ta’uma bawi gofu hezo so!
    Apakah maksud dari bawi faoma la fa’uma ira artinya babi yang berciuman ? saya tertawa gara2 flu babi kita tidak boleh PC ( peluk cium )…….
    Hari Minggu kemarin kami ke Tiergarten bukan Zoo, lalu kebetulan disana ada 4 ekor babi hutan…..wow yang nonton banyak berarti tidak ada yang takut hehehehe…..

    Kalau ditela’a syair lagu bute gasa gore itu kalimat2 perkalimat lucu juga…..abis melodinya itu dan kata2nya masih totok sekali niasnya…..

    Sayang tidak ada yang tahu arti Ama Gadi’a…….
    Mardin….B’Nico….K’Kris……masak tidak tau sih ….?

    Salam kangen
    Lena Lase

  41. klaussturm
    Mei 04, 2009 @ 21:36:18

    Selamat malam Lena,

    wenn das so weitergeht, liebe Lena…tebai u’fake li niha sa’ ae….
    Memang bukan “Boi” melainkan “Böi ta’uma bawi sa’ae gofu hezo so! ” = Jangan kita cium babi dimana saja berada!….” Böi ta lau da’ö! Tebai! Dan kalau kita tahu “babi yang berciuman kita lapor terus kepada Hansip setempat….”
    Dan seterusnya dilarang keras utk ketawa atas hal Warning itu …

    Awai niwa’ögu ba
    Ya’ahowu zibongi ba Hannover

    A.K.

  42. Lena Lase
    Mei 11, 2009 @ 16:57:05

    Selamat Sore Ama Kristof,
    DAS TUT MIR WIRKLICH LEID kalau saya salah mengerti….memang beginilah kalau orang seperti saya yang kurang memahami bhs Nias akhirnya salah mengerti apa yang Amagu maksudkan….

    Salam kami buat keluarga di rumah

    Ya’ahowu
    L.L

  43. klaussturm
    Mei 12, 2009 @ 12:24:03

    Hallo Lena,

    asal tebai olifu ita: Senyummu adalah Senyumku!
    Ein bisschen Spaß muss sein!
    Salam kangen ke kita di Hannover

    A.K.

  44. Lena Lase
    Mei 13, 2009 @ 09:32:44

    Hallo Ama Kristof,

    Benar sekali….SPAß MUSS SEIN !!! kalau tidak ada Spaß dalam hidup ini pasti semua terasa tegang dan hambar hehehe

    Ya’ahowu Ama
    L.L

  45. klaussturm
    Mei 13, 2009 @ 16:03:46

    Hallo Lena,

    utk semua anggota kita yg ingin memperdalam pengetahuanya mengenai hal li khöda dan Hada Nono Niha, silahkan coba buka link sbb: http://niasonline.net/2008/06/05/hono-mbowo-no-awai-ba-hono-mbowo-no-tosai/comment-page-1/#comment-8134

    Benar doktor2 li khöda yang bertanding disitu: Salut buat mereka!

    Ya’ahowu
    A.K.

  46. klaussturm
    Mei 13, 2009 @ 16:13:56

    Hallo Lena,

    kleiner Nachtrag: Bin die nächsten Wochen unterwegs in Frankreich und Spanien und werde nur gelegentlich Zugang zum Internet haben… deshalb wohl kaum Beiträge im Blog, sorry!
    Dir/Euch wünsche ich in den kommenden Wochen eine gute Zeit .

    Herzliche Grüße nach Hannover
    Ya’ahowu
    A.K.

  47. Lena Lase
    Mei 14, 2009 @ 07:40:33

    Ya’ahowu Ama Kristof

    Terima Kasih info LINK yang di berikan buat kita semua, saya sudah melihat dan membacanya, bagus dan menarik untuk di baca. Semoga berguna juga untuk yang lainnya.

    Selamat bersenang senang di Perancis dan Spanyol minggu depan, apa Ama pergi sendiri atau bersama keluarga ? Semoga cuaca minggu depan disana bagus supaya selama disana bisa dinikmati hari2nya dengan indah. Tuhan memberkati perjalanan kalian disana……….

    Salam kami buat Ama sekeluarga.

    Ya’ahowu
    Ina Christian

  48. kristin kouters Haria
    Mei 14, 2009 @ 07:49:35

    Ya,a howu ama kristof.
    Hadia duria……………ama/ina
    He wae lo uila li niha jerman,ba uwao wosa,
    PRETTIG VACANTIE en Tot Zien………….

    Groetjes uit Holland

    Wanneer gaan jullie Vacantie naar nederland???
    Alstublieft neemt is kontaak met mijn .Het nummer is 0168 405772.

  49. Antoine
    Jun 26, 2010 @ 04:09:32

    Bonjour,

    Je suis Antoine Rezvani et je propose des sites internet areswebstudio pas cher grace a la sous traitance offshore.
    N’hesitez pas a me contacter : ares web studio

    A bientot

    Antoine

  50. Linda
    Agu 31, 2010 @ 02:30:57

    ada yang tau cara mendapatkan kamus bahasa nias >.<
    saya lahir dan tinggal di bandung
    ga bisa ngomong nias tapi lumayan ngerti dengan apa yang sedang diucapkan

  51. stefanus k.ziraluo
    Feb 03, 2011 @ 16:32:21

    ya’ahowu ya’ami fefu

  52. Lena Lase
    Feb 04, 2011 @ 16:09:46

    Ya’ahowu juga Ziraluo….! ehm…..? salam kenal aja……atau udah kenal kali

  53. syukur
    Feb 11, 2011 @ 10:51:51

    wa,asokhi bahasa mie tola belajar yaodo

  54. Edizaro Lase
    Apr 18, 2011 @ 03:58:20

    miaine khogu fufu baufahowuo ami me famati mi zangorifi yaami

  55. Agus
    Jul 29, 2011 @ 20:15:13

    Pa artinya Li Khoda blum pnah dgr ni🙂

  56. iman sri lase
    Mar 01, 2012 @ 11:48:51

    ya’ahowu fefu ira banuagu..
    omasido sibai mena’o fao bali kh6da andre…
    hadia tola????
    ena’6 tola mon62 wa’atua tua gu moroi khondra talifusogu ono niha andre…
    si’of6na mibolog6 d62mi kh6gu…
    ya’ahowu.

  57. Kanali Lase
    Mar 25, 2012 @ 05:06:14

    Mkasih ya buat Nias lbh d’knal d’dunia internasional.

  58. Ferdiman Lase
    Mar 25, 2012 @ 13:22:30

    bukan sok laga seh

    tpi aku aga2 kurang bhs nias

    tpi ikuta aja deeeh

  59. harefa mano
    Mei 10, 2012 @ 01:08:46

    lau mao khoda ,omasido enao falukha ita,yae no hp gu he 08128607975 mazui 02199978692,yaodo sotoi samolala

  60. Frans edi
    Jun 15, 2012 @ 09:10:53

    Ya’ahowu
    teman2 saya ingin bertanya:
    kalau bahasa niasnya “aku cinta padamu” apa ya??
    Sauha Gola

  61. Lena Lase
    Jun 15, 2012 @ 11:13:23

    ICH LIEBE DICH…….hahahahaha……..salam manis…Lena

  62. Lili
    Jun 28, 2012 @ 12:46:13

    Saya mau tanya ini artinya apa ya, saya ingin tau. ”lau baga’a nahagu zanaere nahau zitohare, itaro satodou dania ba’olau me’e. Terimakasih..🙂

  63. Iman Sri Lase
    Jul 07, 2012 @ 09:48:08

    artinya ” ia abg tempat q di tempat yang landai dan tempat mu di perbukitan,,nanti klo engkau ingat qm akan menangis.”

  64. Faozanolo Lase
    Jul 20, 2012 @ 19:58:07

    Yahowu Fefu mbanuagu,,,,,
    hadia zitobali bua wangera-wangera enao anak muda Nias bersatu membangun Nias!!!

  65. Lidya
    Sep 16, 2012 @ 15:24:36

    Aku mau di ajari bahasa nias.
    Karna aku sama sekali tidak tau bahasa nias

  66. Syifa
    Feb 21, 2013 @ 14:35:19

    aku di ajari dong! terutama li Nono Niha! Mohon Bantuannya! terimakasih.

  67. Syifa
    Feb 21, 2013 @ 14:40:36

    gila, bahasa nias susah banget ya! ada yang mau ngajarin aku gak?

  68. Bobby Andika Zai
    Mei 15, 2013 @ 11:05:42

    15 tahun gk pulang aku haha

  69. andino rogers
    Okt 01, 2013 @ 04:19:12

    ya’ahowu fefu…!!!hadia duria???

  70. iyuz julius Nduru
    Des 01, 2013 @ 16:33:39

    oky…fatun6 kh6da maifu kata2 bijak bhs Nias bale,,sitobali kenangan kho nda generasi penerus da nasane..hehe

    ya’ahowu

  71. Zebua Adi Nia Titus
    Jul 29, 2014 @ 20:41:59

    mobei ita fefu . . .
    ya’ahowu

  72. Manuel Manurung
    Agu 20, 2014 @ 03:45:57

    salam kenal smua….
    saya ad suka sama cewek nias….
    saya mau nembak dia pakai bahasa nias..
    saya mau minta tolong kepada kakk” dan abg” untuk dapat membantu saya>>>
    terima kasih sebelumnya

  73. ferdin lombu
    Sep 08, 2015 @ 18:17:22

    ya’ahowu fefu, ono niha.

  74. ferdin lombu
    Sep 08, 2015 @ 18:21:28

    taru’o wa’omasimo ba niha ba’o fangoro-ngoro wolau yaia dairasoi fefu boto nia ma’asageu.

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s

%d blogger menyukai ini: